Nowa identyfikacja wizualna Grupy FUDEKO - Grupa FUDEKO

Wybierz swój język:

Nowa identyfikacja wizualna Grupy FUDEKO

2023-12-28

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, jednym z kluczowych elementów budowania marki jest nie tylko oferowanie wysokiej jakości usług, ale także wyróżnienie się na tle konkurencji – między innymi za pomocą identyfikacji wizualnej. Jako Grupa FUDEKO przywiązujemy uwagę do najmniejszych szczegółów, co skłoniło nas do zaprojektowania naszej identyfikacji wizualnej zupełnie od nowa jednak z poszanowaniem naszej historii i miejsca, z którego się wywodzimy. Jest ona odzwierciedleniem naszym niezmiennych wartości, którymi kierujemy się w naszym działaniu. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak powstała nasza nowa identyfikacja – zapraszamy do lektury!         

Dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna?

Identyfikacja wizualna stanowi nieodłączny element strategii marketingowej każdej firmy. To nie tylko logo i kolory, to także sposób, w jaki firma jest postrzegana przez klientów i partnerów biznesowych. W przypadku Grupy FUDEKO, nowa tożsamość wizualna oparta jest między innymi o wartości marki, które są fundamentem działalność naszych podmiotów i stanowią odzwierciedlenie przekonań oraz podejścia do prowadzonej działalności.

Wartości, którymi się kierujemy to:

  • Pasja do pracy zorientowana na klienta,
  • Profesjonalizm w podejściu do wykonywanych zadań,
  • Zaangażowanie we współpracę z naszymi klientami i partnerami,
  • Dbałość o ludzi oparta na szacunku i zaufaniu,
  • Partnerstwo we współpracy i sukcesie.

Co kierowało nami podczas tworzenia nowej identyfikacji wizualnej?

Proces tworzenia każdej nowej, a przede wszystkim spójnej identyfikacji wizualnej, wymaga określenia najważniejszych pryncypiów, niezbędnych do jej stworzenia. Głównym celem podczas projektowania identyfikacji dla Grupy FUDEKO, było zachowanie nie tylko wartości klasycznego designu, ale również uwzględnienie aktualnych trendów w projektowaniu wizualnym. W wyniku procesu kreacji stworzono identyfikację, która jest dynamiczna, elastyczna i ponadczasowa oraz odzwierciedla wartości, którymi kierujemy się jako Grupa FUDEKO.

Efekty pracy – symbol i znak

Nowa tożsamość wizualna Grupy FUDEKO została stworzona w oparciu o staranną analizę naszych celów, potrzeb oraz oczekiwań klientów. Symbol, który składa się ze strzałek wskazujących jeden cel, zaprojektowano inspirując się kołem sterowym. To także symbol skupienia różnych obszarów działalności w jednym centrum usług. Pośrednio również nowy logotyp FUDEKO nawiązuje do rodowodu firmy, czyli trójmiejskich, nadmorskich korzeni firmy.

Różnice pomiędzy konstrukcjami symboli w wersji pozytywnej i inwersyjnej podkreślają elastyczność i ponadczasowość marki. Z kolei znak podstawowy Grupy FUDEKO składa się z trzech elementów: symbolu, logotypu i deskryptora. Znak Grupy FUDEKO jest stosowany z dwoma wariantami deskryptorów: GRUPA, który ma zastosowanie w materiałach firmowych i komunikacji dotyczącej firmy oraz CENTRUM USŁUG, któregoużywany w materiałach promocyjnych i komunikacji usług z naszej oferty.

Dla pozostałych znaków marek Grupy FUDEKO stosuje się deskryptor GRUPA FUDEKO. Kontrastowe tła wszystkich znaków są czytelne, zarówno w wersji czarnej, białej, jak i w kolorach marek, co umożliwia dostosowanie identyfikacji do różnych mediów i gadżetów firmowych.

Typografia, kolorystyka oraz pozostałe elementy identyfikacji wizualnej Grupy

Identyfikacja wizualna to nie tylko logo, ale również mnóstwo elementów, które tworzą spójną całość. Jednym z nich jest typografia, która w nowej tożsamości oparta jest na foncie podstawowym Poppins. Dla większości zastosowań korzystamy z jego dwóch odmian – Regular i Semibold. Te dwa warianty zapewniają satysfakcjonującą różnorodność i elastyczność.

Każdemu z podmiotów wchodzących w skład Grupy FUDEKO, a więc markom FUDEKO, FUDEKO MED., FUDEKO SECURITY, NORDFIN, ANTWORK oraz VIVEND przypisano unikatowy zestaw trzech kolorów. Wiodący kolor firmowy, czerń i szarość. Kolory zostały starannie dobrane, aby odzwierciedlać charakter i wartości każdego z podmiotów. Wszystkie barwy są równorzędne, tworząc spójną i skuteczną komunikację wizualną.

Na potrzeby spójnego systemu identyfikacji wizualnej Grupy, zaprojektowano również cały zestaw akcydensów oraz pozostałych nośników, które będą wykorzystywane w codziennej pracy i komunikacji z klientami. Motywem przewodnim były mocne barwy charakterystyczne dla każdej z marek Grupy oraz prosty i czytelny układ wszystkich elementów.

Ostatnim z elementów nowej identyfikacji jest opracowany standard kreślenia piktogramów i ideogramów. Będą one miały zastosowanie w komunikacji wizualnej wewnątrz i na zewnątrz obiektów użytkowych Grupy FUDEKO. Zakres oraz częstotliwość ich stosowania zostanie określona na etapie wdrażania systemu identyfikacji wizualnej.

Znaczenie zmiany

Ta strategiczna zmiana nie tylko podkreśla wartości marki, ale również otwiera nowe możliwości komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Tworząc zupełnie od podstaw nową identyfikację wizualną, chcieliśmy podkreślić przełomowy moment, w którym obecnie znajduje się Grupa FUDEKO. Wizerunek staje się nie tylko wiarygodny i stabilny, ale przede wszystkim sama Grupa FUDEKO potwierdza swoją gotowość na nowe wyzwania i innowacje.

Liderem i autorem opracowania nowej identyfikacji wizualnej, pod którego nadzorem były prowadzone prace był prof. ASP dr hab. Adam Kamiński.